Thursday, May 22, 2008

Ringrostig



Igår fick jag äntligen lite tid att göra ett bildspel med ljud. Skönt. Men gud vad jag var ringrostig. Jag fick inget flyt alls i intervjun. Visserligen var det en mycket fåordig smålänning jag pratade med, men trevlig det var han, Åke. Han har jobbat på samma arbetsplats i 50 år. Tänk er. Och jag som tycker att JAG har arbetat för länge på Östran, 9 år. Har hör att man bör byta efter fem år, iallafall avdelning.
Förövrigt halkar mitt ena ben allt längre in i reklamvärlden, får se vart det slutar. Kanske man skall göra som Joachim Ladefoged, han tar sig an kommersiella uppdrag för att finansiera sina journalistiska ambitioner. Kanske klokt.
Som sagt, vi får se vart det slutar, men det är stora grejor på gång. Sömnlösa nätter...

HÄR ser ni bildspelet om Åke.




0 kommentarer: