Wednesday, May 14, 2008

I väntans tider


Foto: Bo Målefors


Detta inlägget saknar både bildjournalistiska och fototekniska termer men iallafall...

Nu börjar en lång, lång väntan. Efter flera veckors idogt mailande med Bosse Målefors i Arizona, USA, har jag äntligen köpt forden. En Ford Galaxie 500 av 1967 års modell. Mumma! En ljuvlig V8 sitter i, en 390 med strax under 300 hästar. Växellådan är en
C6 SelectShift Cruise-O-Matic 3-speed automatic. Det kommer bli såååå skönt att åka i sommar.
Men nu börjar som sagt väntan på att få den över atlanten i en 40 fots container. Kanske tur att man har så mycket att göra så tiden bara rinner iväg.

Nu måste jag dock lägga lite tid på min cheva så den blir i bra säljskick. Någon som vill köpa?
1979 Chevrolet Caprice med en 5,7liters V8 och automat. Vit med carmine-rött tak. Nya däck.
Pris:28.000:-

Här kan ni se min nya ford.



2 kommentarer:

Anonymous said...

Du är skön du Mattias.
/ LarsD

Mattias Johansson said...

Hej Lars,

Du får naturligtvis kompisrabatt!!,:)

Är ola tillbaka eller får du sköta allt själv, låter pressande.
Jäklar vad du är flitig i bloggandet, jag hinner knappt läsa allt. Du får sakta ner lite, nä, kör på!

Synd att jag missar korvkvällen, hade vart kul. En annan gång.
Sköt om dig där nere i Waldnerland.
/mattias j