Saturday, March 14, 2009

Anders Petersen


Photo: Mattias Johansson











Inte fotomässan direkt men väl ett par hundra besökare.
Igår var jag på tjejmässa i Kalmar. Bara tjejer, men vi (Anders Jönsson och jag) fick trots allt komma in på mässan. Ser vi ut som tjejer, eller kankse var det i egenskap av journalister, hoppas det. Skäggiga damen liksom...
Hur som helst var det rätt kul. Anders glömde sitt block och fick skriva på sitt schema, det går ju bra. Jag glömde mitt block och fick skriva upp namn på de jag plåtade på mina visitkort, det går ju bra det också. Jag glömde ju inte kameran iallafall.
Fotograf Jini Sofia var där och raggade kunder till sin grej-modell för en dag.

De här bilderna skickade jag in.

Tomas Königsson tipsar mig om en inspelad intervju med Anders Petersen, hur han jobbar och han ju ett spännande tillvägagångssätt, tidskrävande är bara förnamnet. Lyssna HÄR.

Nu skall jag ta helg, syster och hennes familj stannar över i helgen så det blir livat. Två treåringar som inte sätts på flera månader. Nu skall det lekas!!

2 kommentarer:

carl said...

Stort tack för tipset om Petersen! Han är en stor inspirationskälla, kanske den största för mig.
/Carl

Mattias Johansson said...

Hej Carl,

visst är han en skön lirare. Tacka Tomas, han har koll på Petersen. Tomas tipsar också om workshops i Barcelona med Anders Petersen. Det vore kul.
Ha det gott!