Monday, September 29, 2008

Go Tomas, Go Tomas


Photo: Tomas Königsson

Min vän och kollega Tomas Königsson, på Nyheterna i Oskarshamn, gör fina bildspel. Hans senaste (eller näst senaste faktiskt) är riktigt bra. Det handlar om nybildade Oskarshamn Dockers, ett lag som hoppas på att nå den högre serien i Amerikansk fotboll. Se Tomas bildspel HÄR.
Nu var det riktigt längesedan jag själv gjorde ett bildspel. Tråkigt. Till helgen jobbar jag, vore roligt att få tid att göra ett då. Hoppas kan man ju. På Östrans hemsida kan du hitta lite ljudsatta bildspel som jag gjort, men du får leta. De är märkta Audio Slidehows, leta HÄR.

På tal om bildspel så såg jag att dokumentären om Berny Pålsson gick på SVT nu i kväll.
Det var just ett bildspel om den här tjejen som en gång gjorde att jag fastnade för ljudsatta bildspel. Det var Lars Darebergs ruskigt snygga spel om Berny, från 2005 tror jag som jag fick se på en FOJO-kurs i Kalmar. En aha-upplevelse, en ny värld öppnade sig framför mig. Bildspelsvärlden!
Om ni inte redan sett hans bildspel om Berny så se det HÄR. Klicka på 2005.

0 kommentarer: