Wednesday, December 10, 2008

Rislampan

Hela min uppväxt hade jag en rislampa hängande i mitt pojkrum. Jag visste aldrig riktigt om jag gillade den eller hatade den, och sedan dess har jag ett märkligt förhållande till just rislampor.
Någon form av hatkärlek.
Men nu har Strobist hittat ett användningsområde till dom. Se det HÄR.

Mycket snurrar kring Årets Bild just nu, bara några veckor kvar innan deadline. Jag hittar ingenting att skicka. Inget är bra nog. Jag är kritisk, men det skall man väl vara. Jag har ju varit pappaledig en massa och jobbat med reklam så det har ju blivit lite lite bildjournalistik i år. Länge tänkte jag skita i att skicka något, men nu har jag nog bestämt mig för att skicka några bilder iallafall. För att vara med. Jag har aldrig tävlat med bilder innan.
-Kan man inte vinna är det ju ingen idé att vara med, tänker jag, men det är ju fel tänk! Man är väl med också för att det är kul antar jag, för det där "kanske", man vet ju aldrig...
Jo, jag skickar nog något iallafall.

Vi har fått en ny VD på Östran, sedan Thomas Karlsson gått i pension. Hon heter Karin Mattsson. Jag jobbar ju bara var tredje helg på Östran nu för tiden så jag träffar henne aldrig. Men för några veckor sedan plåtade jag henne för RiksMedia nytt. Hon var riktigt trevlig. Hoppas hon får tidningen att må bra också. Jag hejar på!
Här ser ni Karin.

0 kommentarer: