Thursday, July 17, 2008

EUFA-Cupen i Luxenburg



Packar som en galning, handbagaget, en ThinkTank International V2.0 väger nu 14 kg! What!
Har ju bara fyllt den till hälften! Det blir att packa om. Jag ringde SAS och frågade lite om hur man tar sig förbi invägningen om man råkar ut för den. Nja, sa den mycket trevliga tjejen i luren.
"Du får vara kreativ" eller "förmodligen är incheckningspersonalen smidiga och löser situationen" annars tyckte hon min lösning att plocka ut en MarkIII, ett 70-200 och en 580, hänga det runt halsen och gå genom kontrollen som personlig tillhörighet var en utmärkt idé. Resten av grejorna i väskan.
"Det kan dom inte neka dig"!
Härligt. Ljuvlig byråkrati. Viktmässigt i planet blir det detsamma, säkerhetsmässigt måste det ju bli mycket sämre!, 6
kg lös kamerautrustning flygande i cabinen...Men men, regler är ju till för att modifieras...

Jo, jag flyger till Luxenburg imorgon för att plåta Kalmar FF då dom spelar UEFA Cup-fotboll mot just Luxenburg. Jag tror dom vinner.
Vi stannar nån dag extra och gör lite reportage till allmänredaktionen när vi ändå är där. Blir kul.
Jag hoppas på ett och annat bildspel därifrån om tid finnes. Håll koll HÄR.
Jag återkommer med inlägg från resan.
Nu måste jag packa, bör tillägga att jag är lite lurig då jag just kommit hem från en mycket trevlig grillfest hos mina svärföräldrar, hoppas jag packar ner allt jag behöver...


3 kommentarer:

Magster said...

"Jag ringde SAS och frågade lite om hur man tar sig förbi invägningen"

Klassiker, ha ha ha!!!

Mattias Johansson said...

Tjena Magster,

Hi hi, det funkade galant. Den mycket trevliga sas-tjejens råd behövde jag dock inte, jag kom igenom utan vägning både dit och hem. Fint. Hemvägen var dock jobbig, bakis som bara den...Orutinerat va?

Ha det gott Magnus.

Blogobananas said...

Tror du det hade gått lika lätt på en resa till LuxeMburg?