Wednesday, November 23, 2011

Att resa sig från graven

©Mattias Johansson
Jag öppnar min blogg för första gången på länge. 30 inlägg under hela 2011? Sista i början av september? Det går ju inte. Som om jag bäddat in mig inför sista vilan, jordafärden liksom.

Men nä, nu får jag ta mig i kragen! Dags att sätta fart igen. Få skriva lite igen. Lägga ut, lägga in, publish och allt det där.

Men det här året har varit fruktansvärt pressat och slitigt. Jag har lagt all min energi på att bygga upp företaget. Att få in ett flow med allt det där andra som följer med ett aktiebolag, pappersjobb, pappersjobb, offerter, televäxlar, möten och lite mer pappersjobb. Tänk om man bara kunde plåta liksom...

Och att gå från pressfotograf som förlitar sig på sina två kameror, några objektiv och ett par blixtar till att rodda med studio, Hasselblad, 10 blixtar, Tiondelar hit och wattsekunder dit, bakgrunder, skärmar, datorer, synkar, bommar, färgskillnader som ögat knappt kan skönja osv är inte heller lätt, det tar sin tid det att anpassa sig till vill jag lova.
Allt det här har gjort att när dagen är slut är huvudet HELT tomt, och då finns det bara energi kvar till barnen där hemma, dom kräver ju lite dom med :)

Men nu har jag fått upp flåset och ett bra flyt. Så nu kan jag börja blogga igen! Och så Twitter förstås...och...och så...

0 kommentarer: