Monday, April 11, 2011

Guldfågeln Arena




Idag är det dags för premiär i Kalmar. Kalmar FFs nya arena, Guldfågeln Arena tar idag emot strax över 10.000 förväntansfulla fans och nyfikna.
Jag var där i fredags för att plåta två av spelarna och och då var det en hel del som inte var färdigt.
Den beställda bilden höll på att gå upp i rök då jag skulle rigga lite Profoto-grejor mitt på plan och vaktmästarna var tvugna att vattna hela planen innan spelarna skulle träna. Men snälla som dom är så fick vi efter en timmas väntan rigga. Men vi fick bara en halvtimma på oss, sen var dom tvugna att sätta på vattnet igen.
-Inga problem, tyckte jag...Det jag inte visste då var att ena spelaren hade glömt en läkarkontroll och var gravt försenad, pust. Men de kom, bytte om 7 minuter senare var vi klara.

Det är ju rätt sällan jag ser fram emot att gå på fotboll men idag blir det kul att se arenan i sitt rätta element, fullproppad med hungrigt fotbollsfolk!

0 kommentarer: