Friday, April 09, 2010

Fotomässan


Photo: Marcus Bleasdale/VII

Imorgon, tiiiidigt imorgon åker Thomas Königsson och jag till Göteborg och fotomässan.
Mängder av bilder skall kikas igenom, Canonmontern skall besökas, Profoto skall till och snacka lite om en produkt dom har på gång som jag är lite sugen på. Den är inte släppt ännu och min kontakt där får inte säga så mycket om den men kanske förtäljer dom oss något när det är mässa och allt?
Hasselblad skall prata med, och YFO. Dom har min kamera inne på lagning och service. Jag funderar på att uppgradera till en H3 med ett nyare fyrskottsbakstycke, fast fortfarande bara 39Mp, det räcker. Och med 4skott så är det ju sjuuuukt fina filer.

Huvudpunkten på dagen blir nog föreläsning och utställning med Marcus Bleasdale, det skall bli intressant. På webben har Marcus en del podcasts, som är väl värda en titt.
Poddarna ser du HÄR,
HÄR,
HÄR,
och HÄR.

Kanske handlar man lite fotoböcker, snackar skit och nördar in något helt otroligt på foto!!

0 kommentarer: