Tuesday, March 23, 2010

Årets Lantbruksbild 2009


2:a pris Årets Lantbruksbild 2009.
Photo: Mattias Johansson


Som ni vet fick jag ju ett andrapris i Årets Lantbruksbild i år. Kuuul värre!
Här är bilden jag prisades för. Paul Hansen satt ju i juryn och honom kan du se i en film från GRÄV 10 som gick av stapeln i helgen. Filmen med Paul och Pieter Ten Hoopen ser du HÄR.
Min kollega Lotta Lindqvist vann guldspaden på Gräv. Se mer om det HÄR.

Mer från Gräv hittar du på Tomas Königssons blogg. Tomas fick också visa ett bildspel, coolt.
På vår (Östran) etta hade vi naturligtvis en bild på Lotta och hennes guldspade, Tomas Königsson tog den och mitt i allt står Kalle Melander med sin kamera, Kuuul värre det också! Kolla vet ja´.

Förra året snackade jag Kalle Melander om PFK´s mentorskap och han kunde absolut tänka sig att vara min mentor. Jäklar vad kul och lärorikt det hade varit, men tyvärr rann det ut i sanden. Mitt fel antar jag, jag har helt enkelt inte haft tid. Synd. Kanske kan vi ta upp det där till samtal igen, i framtiden.

Det är inte många bilder jag tar som jag verkligen älskar, men detta är en sådan. Jag vet inte varför men jag tittar på den ofta och gärna. Jag skickade den också till Årets Bild, men där gick den bet.

3 kommentarer:

Daniel Nilsson said...

Jag bockar mig för pristagaren!
:-)

Mattias Johansson said...

Jag gjorde just detsamma Daniel, och slog huvudet i pastatallriken...
Ha det så sjukt kul ikväll och ta gärna en skotsk i mitt ställe, jag kan ju tyvärr inte närvara. Trist värre men jag kan bara inte ta ledigt.

Ha det gott och hälsa alla!

Lisa said...

Hej du!
Läste i Journalisten om finpriset!
Grattis grattis grattis!
/Lisa