Friday, September 02, 2011

Idag grät jag

Vi gick upp tidigt idag, för att vara på plats på MediaStorm och Brian Storms föreläsning. Det visade sig dock att det bara var bildvisning. Gick inte av för hackor ändå. Visst, jag har väl redan sett det mesta på nätet, men det blir ändå en viss stämning när man ser det här i Perpignan.

Ett av bildspelen fick mig att gråta idag. Det heter A Thousend More och du ser det HÄR.
Kanske måsta man vara pappa för att gripas så av det, men varje gång jag såg pojkens pappas ansikte och utryck tårades mina ögon. Usch, jag kände hans panik, förtvivlan, hans kärlek till sin son. Ens barn är ens allt, dom är hela världen, och sedan tas allt i från en på ett så utdraget sätt. Hemskt.
Bildmaterialet var kanske inte något sådär spektakulärt men, ja, jag vet inte vad jag skall säga. Jag
snyftade.

Olivier Jobard´s multimediagrej om Kingsley´s Crossing är också en pärla. Se det HÄR.

Sen har vi gått igenom alla utställningar, så nu är vi lediga en stund, innan kvällens screening på Place de la Replubic.



- Posted using iPhone

0 kommentarer: