Sunday, May 16, 2010

Pappa i iPhone-generationen


iPhones värktimer.


Jag har blivit pappa igen!!!!! Till en liten grabb.
Hur stort som helst, hur underbart som helst.
Jodå, den nionde maj började värkarna och då skall man ta tid och räkna ut hur länge värkarna håller i sig och med vilka mellanrum de kommer och sådär lagom stressad som man är när ens fru vrider sig i smärtor är inte huvudräkning det man känner för.
Det måste finnas ett annat sätt, tänkte jag och kollade i AppStore i iPhonen.

But Of Course!! En svensk app dyker upp. Jag laddar hem och sedan behöver jag bara koncentrera mig på att trycka av och på en stor röd knapp, sedan fixar den underbara grunkan resten!!

Vad gjorde vi innan liksom, papper och penna och huvudbry, nä, vi i iPhone-generationen klarar oss utan sånt va?


Och lille grabben då? Jo, allt gick bra och nu har vi ännu en go grabb i huset. Söt som socker och och det är med tyngd i bröstet jag sitter här på kontoret en söndag istället för att vara hemma och gosa.

8 kommentarer:

FotoMix-bloggen said...

Stort grattis till nytillskottet.
Hoppas allt är bra.
/Daniel

Pontus Höök said...

Gratulerar! Se till att sova på jobbet nu, för det blir nog inte så mycket av den varan hemma.

Magster said...

Fantaskiska nyheter, stort grattis till er alla, hörde från Martin. Hoppas att det inte påverkar Perpignan bara! :)

Sofia Simonsson said...

Åh ett STORT grattis! :D

Mikael Johansson said...

Jättegrattis! Lycka till med alla bestyr :)

Unknown said...

Ett JÄTTE grattis Mattias.

PeO said...

Grattis från PeO, har han varit i tidningen?

Daniel Nilsson said...

Ohoj Grattis!! Grattis!!
Va roligt!
Skit i kontoret nu på ett tag och var hemma och mys med familjen! :-)

ps. Vi använde samma Iphone App. den är ju lysande!

//Daniel